İran’dan UAEA’ya yalanlama: Vurulan tesisler için denetim planı yok
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundaki hesabından konuya ilişkin açıklama yaptı. İsviçre’de, Grossi’nin talebine rağmen, kendisiyle hiçbir görüşme yapılmadığını hatırlatan Garibabadi, saldırıya uğrayan tesislere ve nükleer materyallere erişim konusunda da herhangi bir plan bulunmadığını ifade etti. Garibabadi, “Bu konu ancak nihai anlaşma çerçevesinde ve karşı tarafın tüm yaptırımları fiilen sona erdirmesi gibi somut adımlarının ardından ele alınacak ve karara bağlanacaktır” değerlendirmesinde bulundu. UAEA Başkanı Grossi, Japonya’daki Fukuşima Dai-içi Nükleer Santrali’nde düzenlenen basın toplantısında, ABD ve İsrail tarafından vurulan İran’daki nükleer tesislerin, Ajans müfettişlerince denetleneceğini söylemiş, iki taraftan farklı açıklamalar yapılmasını ise “söz savaşı”…


